Naschoolse opvang en peutergroep

Op deze locatie werken we met twee aanbieders van buitenschoolse opvang. Zij stellen zich hieronder aan u voor.

Welkom bij BSO Wiedewei Evertsenstraat

Bij Wiedewei Evertsenstraat zijn we het liefst zo veel mogelijk buiten. Je kind kan er heerlijk spelen op het fantastische speelplein. Zandtaartjes maken in de zandbak, klimmen en klauteren op het grote speeltoestel en op ontdekking in de natuur. Er is genoeg te ontdekken en te beleven.

Wat gaan we doen? Jouw kind beslist zelf. Buiten op het plein op avontuur met vriendjes, binnen spelen of even rustig een boekje lezen? Dat kan allemaal. We vinden het belangrijk dat je kind alle ruimte krijgt om bij te komen van een schooldag.

Praktisch

Onderwijs en opvang onder één dak, handig en vertrouwd. Kinderen uit de onderbouw halen we na school op uit de klas. De midden- en bovenbouwers komen zelfstandig naar de BSO.

Voorschoolse opvang: ma t/m vr vanaf 7.00 uur.
Naschoolse opvang: ma t/m vr tot 18.30 uur.

Nieuwsgierig?
Wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op wiedewei.nl en vraag een rondleiding aan! Óf volg ons op Facebook om te zien waar wij ons dagelijks mee bezig houden.

Ontdek, ervaar.. beleef.
Peutergroep Wiedewei Evertsenstraat

Wiedewei is de groene kinderopvang van Kibeo. Je peuter wordt hier uitgedaagd om zo veel mogelijk te leren over de natuur. Met spelletjes, proefjes en door zelf op ontdekking te gaan. Natuurlijk gaan we zo veel mogelijk naar buiten. We hebben een fantastisch speelplein wat we delen met de school. Er is genoeg te beleven en te ontdekken! En Puk, het VVE-vriendje van de kinderen, speelt natuurlijk gezellig mee!

Lekker spelen

De peuters dagen we uit om te spelen en te ontdekken. Dat kan in de verschillende speelhoeken. Ook hebben we veel spullen om mee te knutselen, dat is altijd een groot succes bij de kinderen. Het allerliefst gaan we met zijn allen buitenspelen! Verstoppertje spelen, moddersoep maken of met de fietsjes in de weer. En als het regent? Geen probleem! Dan doen we gewoon onze regenjas en laarsjes aan.

Voor- en vroegschoolse educatie VVE

Vanaf maart 2017 zijn wij een VVE locatie.
Wanneer je peuter naar onze opvang komt, maakt hij of zij al heel snel een nieuw vriendje; Puk. Puk is een pop die hoort bij de programma’s van VVE. Puk maakt allerlei herkenbare, gewone, leuke en ook spannende dingen mee. Puk leert je kindje spelenderwijs een heleboel nieuwe vaardigheden. Zo leert je kindje over begrippen als ‘groot’ en ‘klein’ in het Puk-Thema ‘Reuzen en Kabouters’. Je kindje zingt liedjes waarin hij of zij leert tellen. Ook leert je kindje hoe je vriendjes moet maken. Op deze manier is er naast de dagelijkse activiteiten op een speelse manier aandacht voor taal, en de sociale, lichamelijke en creatieve ontwikkeling van je kindje.

Praktisch

Onderwijs en opvang onder één dak, dat is handig voor u en vertrouwd voor uw kind. We houden rekening met de thema’s van de onderbouw, zodat we goed op elkaar aansluiten. Dit maakt de overgang naar de basisschool een stukje makkelijker. Daarnaast hebben de medewerkers veel contact met de onderbouw docenten en gaan ze bij elkaar op visite en doen mee met sommige activiteiten. Onze vaste medewerkers zijn: Ada van der Wel en Deborah Sprong.

De peutergroep is op dinsdag, donderdag en vrijdagochtend geopend van 8.30-12.30 en kent ook een verlengde opvang tot 14.00 uur.

Rondleiding
Nieuwsgierig naar onze Peutergroep? Stap gerust eens binnen, we geven u en uw kind graag een rondleiding.

Kinderopvang Eiland Marlyne
… waar kinderen opgroeien in vertrouwen!

Bij Eiland Marlyne kunnen kinderen zich optimaal ontplooien, voelen zij zich prettig en ontwikkelen op hun eigen manier. Voor kinderen van basisschool Dr. Schaepmanschool bieden wij voorschoolse-, naschoolse- en vakantieopvang. Voorschoolse opvang is altijd op de locatie Eiland Marlyne, Voordijk 237. Naschoolse- en vakantieopvang kan op dezelfde locatie, maar is ook mogelijk op één van de andere vijf buitenschoolse opvang (BSO) locatie. Kom gerust eens langs bij onze BSO.

VOORSCHOOLSE OPVANG

Begint je dag vroeg? Geen probleem. Tussen 7:00-8:30 uur is je kind van harte welkom. Tijdens alle dagen van de werkweek brengen onze pedagogisch medewerkers je kind naar de school Tijdens deze voorschoolse opvang heeft je kind de mogelijkheid de  dag rustig te starten met een kopje thee of gebruik te maken van het aanwezige spelmateriaal.

NASCHOOLSE OPVANG

Na een intensieve schooldag van je kind, biedt Eiland Marlyne een ontspannen en uitdagen middag. Onze locaties zijn geopend van 12:00-19:00 uur.

VAKANTIE OPVANG

Je kind heeft 12 weken schoolvakantie per jaar. Jij niet? Wij bieden opvang. De vakantie is nog nooit zo leuk en afwisselend geweest. Geen enkele dag hetzelfde. Tijdens de vakanties worden verschillende thema-, sport&spel en creatieve activiteiten en uitjes gepland. Daarnaast gaan kinderen ook regelmatig, met
voldoende begeleiding, naar het strand, bos of museum. Niets moet, alles mag!

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Kijk op www.eilandmarlyne.nl of stuur een mail naar info@eilandmarlyne.nl met je vraag.

Ps. Uiteraard biedt Eiland Marlyne ook hele dagopvang (0-4 jaar). Je kind wel al toe aan school, maar nog geen 4 jaar. Informeer naar de mogelijkheden van Peuterschatten (2-4 jaar).
Welkom bij BSO Wiedewei Evertsenstraat