Duurzame verbeteringen

We zijn trots op de professionele cultuur in inze school waarin we voortdurend met elkaar op zoek zijn naar duurzame verbeteringen. Regelmatig stellen we ons de vraag: 'Waarom doen we de dingen die we doen zoals we doen en doen we ze op de beste manier?". Aan alle collega's, maar ook ouders en kinderen, vragen we kritisch mee te blijven denken over de ontwikkeling van onze organisatie en daaraan ook een positieve bijdrage te leveren.

Samen leren

Op de Dr.Schaepmanschool wordt geleerd! Dat doen de kinderen die hier op school zitten en we doen dat als collega's met elkaar. Ontwikkeling is vanzelfsprekend. Met elkaar volgen we cursussen of bezoeken we conferenties. We lopen gemakkelijk bij elkaar binnen, voorzien elkaar van feedback en bespreken wat we tegenkomen in de praktijk.

Binnen ons team coachen we elkaar via gesprekken en door samen te kijken naar beelden uit onze eigen praktijk. Acht collega's zijn opgeleid als beeldcoach waardoor er veel uitwisseling van kennisoverdacht plaatsvindt. Daarnaast is er volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Onze collega's worden regelmatig gevraag om workshops te verzorgen of een bijdrage te leveren aan werkgroepen. Zo leren we van en met elkaar.

De inspectie van onderwijs zegt hierover: "Met op alle deelaspecten een 'vier' voor het pedagogisch klimaat scoort de Schaepmanschool uitzonderlijk goed. Dat heeft te maken met het zeer professionele team. Vanuit de visie van de school wordt er met een enorme betrokkenheid gewerkt aan de ontwikkeling van het onderwijs."

Cultuur:
Op de drie locaties wordt vanuit dezelfde visie en op dezelfe manier het onderwijs vorm gegeven. Iedere locatie kent daarnaast ook een eigen cultuur. Een bezoeker zall echter overal een 'Schaepmansfeer' ervaren. Een sfeer die zich laat omschrijven als : open, respectvol en veilig.

Schoolorganisatie:
Onze school valt bestuurlijk onder de Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs (RVKO).
Daarnaast beschikken we over een eigen managementteam bestaande uit drie locatieleiders en de twee directieleden.

Directie:
Caroline Wijnolts en Dominique van Vugt

Locatieleiders:
Tamara Luijendijk (Evertsenstraat)
Kim den van der Waal (Hovystraat)
Mignon de Veer (Marijkesingel)