Naschoolse opvang en peutergroep

BSO Kinderopvang Mundo

Binnen onze school werken we samen met Kinderopvang Mundo als het gaat om voor- en naschoolse opvang. In ons gebouw is één van de ruimtes ingericht als buitenschoolse opvang. De ruimte is ouderwets knus met als thema 'oma's huiskamer'.
Als school werken we nauw samen met Kinderopvang Mundo. Zij organiseren bij ons ook de tussenschoolse opvang en de peutergroep. De BSO vangt maximaal 40 kinderen op van 4-12 jaar. Er is veel aandacht voor de kinderen. De pedagogisch medewerkers luisteren graag naar alle verhalen en belevenissen. Er worden veel activiteiten georganiseerd en de pedagogisch medewerkers gaan vaak naar buiten met de kinderen. Zij bieden de kinderen een leuke, gezellige en sportieve tijd.
De voorschoolse opvang start om 7 tot 8.30 uur en de naschoolse opvang is mogelijk vanaf 14.30 tot 18.30 uur.
Voor meer informatie kunt u bellen met het servicebureau van Kinderopvang Mundo:
Of een kijkje nemen op de website: www.kinderopvangmundo.nl

Meer uitdaging in de tussenperiode naar de basisschool

In de peutergroepen krijgen de kinderen, net als op een peuterspeelzaal, samen met leeftijdgenootjes de uitdaging die ze nodig hebben in de tussenperiode naar de basisschool. De peuters zelf vinden de peuterklas geweldig: samen met de grote kinderen doen ze grote-kinder dingen!
Activiteiten voor de peuters
In de peutergroep is van alles te beleven voor de grotere kleine kinderen op het gebied van bewegen, kunst, natuur en de wereld ontdekken. Denk hierbij aan:
• Het leren van de namen en kleuren van fruit en daarna zelf fruit in de groentewinkel kopen.
• Met z’n allen op ontdekkingstocht gaan in de natuur, op zoek naar beestjes en planten.
• Peutergym met je vriendjes.
• Veel praten met elkaar.
• Op bezoek bij je grote broer of zus op de BSO